Případová studie

Jak obsahový marketing šetří čas vašim zaměstnancům

Obsahový marketing = web, blog a sociální sítě? Je škoda zůstat jen u toho! Zjistěte, kam se hodí dobrý obsah a jak pomůže nejen potenciálním klientům, ale i vašim zaměstnancům.

Přijímáme výzvu: usnadnit komunikaci se zákazníky

Průběžně se dostáváme k zajímavým úkolům, díky kterým jako copywriteři usnadňujeme život nejen zákazníkům, ale i zaměstnancům a majitelům firem. O co přesně jde? To záleží… Každopádně cílem takového obsahu není primárně prodat, ale ušetřit. Čtěte dál a ukážeme vám několik příkladů.

Náš přístup a řešení

Opakování je… otrava

Při jednání se zákazníky se některé situace opakují, o to víc ve službách a technologiích. E-maily, nabídky, stále ty stejné dotazy na supportu… Kolik času vy nebo vaši zaměstnanci trávíte tím, že neustále sepisujete odpovědi na totožné otázky nebo vysvětlujete procesy pořád dokola? Než abyste se upsali k vyčerpání, svěřte to radši copywriterům.

Co kdybyste měli po ruce podklady, které jen pošlete, nebo z nich odpověď snadno zkopírujete? Máte je mít – promluvíme se zaměstnanci, pročteme zprávy od zákazníků a vše napíšeme tak, aby to cílová skupina pochopila. Výsledný obsah tak použijete klidně tisíckrát. A to už je pěkná úspora času.

Stejně tak se zamyslíme, kde je vhodné danou informaci zobrazit. Obecné, opakující se dotazy jako kdo jsou vaši současní klienti, jaké od nich máte reference, které projekty jste úspěšně dokončili nebo třeba jestli máte nějaké certifikace, zodpoví i samotný web. Na homepage stačí například přidat hezký pruh s logy klientů, sekci o případových studiích a v patce zobrazit ikonu certifikace.

Na druhou stranu ne vše je nutné vysvětlovat přímo na webu. Z obecně zaměřené stránky jednoduše vytvoříme editovatelné produktové PDF, které vaši obchodníci po prvním kontaktu pošlou novým zákazníkům. A výhody? Posíláte materiál, který je šitý na míru potřebám daného klienta: hlavička s logem jejich firmy potěší; stejně tak kontakt na obchodníka, kterého už znají. Navíc vidí řešení svého konkrétního problému a PDF jednoduše vytisknou a předají dál. Vše to jsou malé věci, které se ale nabalují a dohromady skvěle podporují vaši zapamatovatelnost.

Pro interní potřeby firem nejčastěji textujeme:

  • šablony e-mailů
  • FAQ odpovědi (nebo rovnou chatboty)
  • informační dokumenty
  • nápovědy a help centra
  • dotazníky
  • obchodní nabídky
  • chybějící sekce webu
Příklad z praxe: Při tvorbě nového webu jsme pro klienta zpracovali několik produktových stránek (landing pages). Po čase jsme od jejich obchodníků dostali požadavek na vytvoření jednostránkových produktových PDF, která můžou posílat e-mailem nebo rovnou vytisknout a vzít na schůzku. Inu, dřina to naštěstí nebyla, protože stačilo už vymazlené landing pages upravit do jednostránkového PDF formátu a otestovat, že vše i při tisku vypadá reprezentativně.

Víte, kde to drhne?

Setkáváme se s tím, že zákazníkům některá část služby, aplikace či nástroje není úplně jasná. Než se pustíte do (drahých) vývojových úprav nebo změn služeb, zkuste se zastavit a říct si, jestli by problém nevyřešil srozumitelný obsah. Třeba změna textu v appce, návod nebo infografika.

Lidé z firmy se často přes svou expertízu nemohou vžít do přemýšlení laika. Svou službou žijí, řeší ji každý den, takže se stává, že ani nechápou, co zákazník nechápe. Pokud nejde skutečně o chybu, může být dobrým prostředníkem mezi firmou a klientem právě copywriter.

Příklad z praxe: U našeho klienta se v dotazníku spokojenosti stále objevovala stejná výtka od zákazníků. Posbírali jsme informace o této oblasti, přetextovali e-maily, vytvořili novou stránku na webu, kde jsme pomocí textů a infografik vše vysvětlili a odkázali na ni v e-mailech a u objednávky služby. V dalším kole dotazníku se už negativní zpětná vazba k tomuto tématu vůbec neobjevila.

Formuláře, nejlepší přátelé člověka

Ještě získáváte informace od zákazníků po e-mailech? Zvažte, jestli neděláte zbytečně něco, co mohl být formulář. Ať už půjde o Google Forms nebo vyplnitelné pdfko, s takovými podklady se zákazníkům dobře pracuje a vy získáte informace ve strukturované a lépe zpracovatelné formě.

I s tvorbou formulářů (třeba včetně praktických ukázek, jak mohou vypadat odpovědi) si poradíme. Vytvořili jsme například dotazníky spokojenosti, jejichž vyhodnocení firmám pomáhá zlepšovat služby, nebo formulář, díky kterému obchodníci od potenciálního klienta rychle zjistí vše, co potřebují pro přípravu cenové nabídky.

Nejen vydělat, ale i šetřit

Práce copywritera není jen o psaní prodejních textů na blogy, weby a sítě. Často usnadňujeme práci obchodníkům a supportu. Méně rutinní práce totiž znamená více času na to, co je důležité, a přináší opravdovou přidanou hodnotu. Netrapte své zaměstnance psaním – díky spolupráci s obsahovými specialisty ušetříte spoustu času a nervů.

Nechcete už plýtvat časem a penězi?

Napište nám a třeba brzy vytvoříme funkční blog i pro vás.

Vyřešíme marketing za vás

Napište nám, čeho chcete dosáhnout, a my vymyslíme, jak na to.