Případová studie

Jak na klientův blog přivádíme 8× více návštěvníků

Má v dnešní době smysl psát blog? Přečtěte si, jak probíhá spolupráce s našim klientem a jaké výsledky přináší.
Spoiler: ano, má.

0
roky spolupráce
0 +
napsaných článků
0 ×
vyšší návštěvnost blogu

Přijímáme výzvu: psát o podnikání

Jake&James Accounting jsou partnerem pro firmy i živnostníky. Zakládají společnosti, poskytují virtuální sídla a vedou klientům účetnictví. Podnikání není procházka růžovým sadem a u začátečníků vyvolává spoustu otázek, takže by byl hřích nevěnovat se obsahovému marketingu. Proto v Jake&James poptali naše služby a jednou z hlavních oblastí, do které chtěli šlápnout, byl firemní blog. Už dříve vydávali obsah, který nicméně nevycházel ze SEO analýz a plně nevyužíval potenciál blogu. To se rozhodli změnit od února 2021, kdy jsme se do tvorby obsahu naplno pustili my.

Náš přístup a řešení

Nevaříme z vody

Na čem stojí úspěšný blog? Čtivé texty s vyladěnými klíčovými slovy chvíli počkají. Nejdříve je třeba definovat témata, která zajímají potenciální klienty. Článků o ničem, které vznikají jen pro vyhledávače, je totiž všude až až. Přínosný a konkrétní obsah lidem opravdu pomůže – a co pomáhá, to prodává. Protože víme, že vymýšlet náměty na články od stolu jen s týmem copywriterů není to pravé ořechové, vzali jsme si k ruce:

  • Obchodníky. Ti přesně ví, co cílová skupina řeší, na co se ptá a čemu nerozumí.
  • Online chat na webu. Opakují se některé otázky? Pak je dost možné, že návštěvníci hledají a nemohou najít odpovědi. Ty jim poskytneme formou článku.
  • SEO specialistu. Z analýzy klíčových slov a content gap analýzy (tj. srovnání, která klíčová slova pokrývá vaše konkurence a vy ne) jsme vyzobali, co se hodí na blog. Obecná klíčová slova služeb patří produktovým stránkám, ale když se člověk ptá jak, proč nebo do kdy jde o super blog-friendly materiál. O to víc v případě, že je z výrazů patrný buyers intent, tedy že uživatel hledá informace s možným záměrem službu zakoupit.

Při psaní nespoléháme jen na analýzu klíčových slov, ale využíváme i další zdroje. Není totiž pravidlem, že pouze ten nejhledanější – a často hodně konkurenční – obsah přivede skutečné zákazníky. I okrajová témata si zaslouží pozornost.

Po rozhovorech, důkladném poznání cílové skupiny a přehrabování v tabulkách se zrodil seznam námětů na články, ze kterého čerpáme doteď. Na základě něj jsme připravili publikační plán na několik nejbližších měsíců a pustili se do psaní. Veškerý obsah evidujeme a plánujeme v aplikaci Contesaur, kam si taky průběžně ukládáme další nápady, kdykoli nás cvrnknou do nosu.

Dlouhodobost je klíč

V rámci naší spolupráce se dlouhodobost zrcadlí hned ve třech směrech:

  1. Plán jsme nastavili jasně: 1 článek každý týden. Dlouhodobě.
  2. Funkční blog je spíš maraton než sprint, proto jeho přínos nejde vidět hned zítra (ani pozítří). Pravidelná tvorba obsahu podloženého daty však v horizontu měsíců a let funguje skvěle – k číslům se ještě dostaneme.
  3. Klient těží z dlouhodobé spolupráce hned dvojnásob. Kromě samotných výsledků i z toho, že čím déle o daném tématu píšeme, tím lépe se v něm orientujeme, takže obsah vzniká rychleji a levněji.

Starý obsah? Jako když najdeš

Nezanevřeli jsme ani na články, které už na blogu byly. Že je psal někdo jiný a zněly trochu krkolomně? Nevadí. Když vidíme příležitost, jak něco vylepšit, nebojíme se žádné práce, natož republishingu, který má parádní “time : performance” poměr.

O co jde? V Google Analytics jsme viděli, že některé starší články mají zajímavou návštěvnost. Téma tedy bylo dobře zvolené, ale prospěl by jim malý facelift. Učesat věty, doplnit informace, dohledat a zahrnout související klíčová slova anebo zkrátka aktualizovat obsah „z nutnosti“, protože už vyšel z módy (novely zákonů nikdy nespí). Takové úpravy zabraly jen pár hodin a hned několik článků vystřelilo na první pozice ve vyhledávání. Googlu se aktualizace zkrátka líbí!

Příklad: úspěšnost článku před a po aktualizaci. Graf zobrazuje počet uživatelů, kteří ho navštívili přes organické zdroje (Google, Seznam atd.)

Nejsme na to sami

Kvalitní a užitečný obsah nevzniká jen díky nám. Definujeme témata a píšeme texty tak, aby jim cílová skupina rozuměla a dovedli jsme ji k obchodnímu cíli klienta. Ale teprve díky spolupráci s ostatními dokážeme z obsahu vytěžit maximum:

  • Odborníci na straně klienta. V případě Jake&James jde o obchodní specialisty, účetní nebo daňaře, kteří zaručují faktickou správnost výstupů. Neověřeného balastu je na internetu příliš na to, abychom si vzali na triko publikování odborných článků bez patřičné kontroly.
  • Korektorka. Vychytá každý přelkep, chybějící i přebytečnou čárku.
  • Grafik. Připraví fotky k článkům, bannery na sítě nebo infografiky, kterými text doplníme pro lepší srozumitelnost.

Vznikl blog, který přináší výsledky

Úspěch na sebe nenechal dlouho čekat. Tak přece začíná každá sekce s vyhodnocením! Ve skutečnosti u blogu platí, že kdo si počká, ten se dočká. Spolupráci proto veřejně hodnotíme po 2 letech. Interně sledujeme výkonnost každý měsíc, abychom věděli, jak se vyvíjí a na čem ještě zapracovat.

  • Během 2 let jsme publikovali přes 90 unikátních článků a zpětně vylepšili nespočet starších i našich vlastních. Díky tomu jsme podpořili jejich pozice ve vyhledávání a zajistili, že si návštěvníci na blogu přečtou aktuální obsah.
  • Od února 2021 se počet čtenářů z organických zdrojů 8× zvýšil, a blog tak tvoří významnou část organické návštěvnosti webu, která postupně překonala placenou návštěvnost.

A tím rozhodně nekončíme!

Návštěvnost je pěkná věc, ale sama o sobě na firemním webu peníze nevydělá. Důležité je, že klientovi chodí stále více poptávek. Potenciální zákazníci projevují zájem o služby Jake&James nejen přímo přes kontaktní formuláře, ale také prostřednictvím online chatu, přes který s oblibou reagují právě na články.

Vývoj počtu zpráv v online chatu na webu klienta

V obsahu reflektujeme obchodní záměry klienta – když se chce soustředit na určitou službu, výrazněji podpoříme právě ji. Kromě toho píšeme články pro potřeby obchodníků a supportu, které pak využívají při komunikaci s klienty, což jim šetří čas. Díky pravidelné publikaci na blogu taky snáz připravujeme obsah na sítě, protože je stále z čeho čerpat.

Dobrý blog má přímý dopad na obchodní výsledky a umožňuje vymanit se ze závislosti na placené reklamě. Pokud však vzniká bez plánu a návaznosti na firemní cíle, bez znalostí cílové skupiny, produktů a nákupní fáze, může jít jen o drahou zábavu bez reálného přínosu.

Nechcete už plýtvat časem a penězi?

Napište nám a třeba brzy vytvoříme funkční blog i pro vás.

Vyřešíme marketing za vás

Napište nám, čeho chcete dosáhnout, a my vymyslíme, jak na to.